recent
أخبار ساخنة

زيادة مشاهدات اليوتيوب 🔥 4000 ساعة و1000 مشترك في أسبوع 😍

الصفحة الرئيسية

زيادة مشاهدات اليوتيوب 🔥  4000 ساعة و1000 مشترك في أسبوع 😍 

المقدمة وهي الطريقة الاولى الإرشادات والمحتوي من جوجل 

أهلا وسهلا بكم متابعين قناة اسمغنى اون لاين ياريت تعمل لايك واشتراك في القناة قبل ما أبدا الفيديو . لكل واحد لسه مبتدا في اليوتيوب او قناته لسه صغيرة ، أكيد اى حد لسه قناته صغيرة كل ال شاغل تفكيره ازاي يوصل لـ 4000 ساعة و 1000 مشترك بطريقة شرعية بدون اى مخالفات لليوتيوب ، تابع معاي الفيديو للنهاية علشان هنشوف تقدر تحقق الشرطين دوول إزاي لكن قبل ما أبدا الحلقة ياريت تعمل لايك للفيديو لان دا هو دعمك لينا علي اليوتيوب .وياريت تشترك في القناة وتفعل الجرس علشان يوصلك اشعار باى فيديو نرفعه علي القناة . أهلا وسهلا بكم علي قناة اسمعنى اون لاين لشروحات اليوتيوب والكلام دا مش كلامي دي من ارشادات اليوتيوب في تكبير القناة .
زيادة مشاهدات اليوتيوب 🔥  4000 ساعة و1000 مشترك في أسبوع 😍


 الشرط الأول وهو لازم ترفع فديوهات بشكل مستمر علي القناة 
يعني لازم في البداية ترفع كل يوم فيديو علي الأقل ، يعني مش ينفع ترفع فيديو وتقعد تنتظر النتيجة بتاعته ياتري هيجيب مشاهدات ولا مش هيجيب لازم نستمر في رفع الفديوهات علي القناة وكل ما تزود في عدد الفديوهات كل ما القناة هتظهر في نتائج البحث علي اليوتيوب يعني لو بترفع فيديو واحد كل يوم والفيديو بيجيب 100 مشاهدة يبقى الفديوهين هيجيبوا 200 مشاهدة يعني كل ما تزود في عدد الفديوهات كل ما يزيد عدد ساعات المشاهدة . 

الشرط الثاني : التنوع في الفديوهات 
يعني مش ينفع كل الفديوهات بتتكلم عن موضوع واحد وعن حاجة واحدة بس ومش معني كلامي انك تعمل فيديو بيتكلم عن الطبخ مثلا وفيديو تاني بيتكلم عن الرياضة لازم الفديوهات تكون في نفس المحتوي ال بتقدمه يعني لو بتتكلم عن الكمبيوتر مفيش مانع انك تعمل فيديوهات بتتكلم في الأندرويد او الأيفون .

 الشرط الثالث :- طول الفيديو 
حاول تخلي الفيديو بتاعك طويلة تكون ما بين 10 دقائق الى 15 دقيقة ياريت تبعد تماماً عن الفيديوهات القصيرة لان الفيديوهات القصيرة مش هتكون في صالحك في البداية لان اليوتيوب لا تدعم الفيديوهات القصيرة ولان الفديوهات الطويلة بيكون عليها ربح أكثر من الفديوهات القصيرة بحيث انك تقدر تحط عليها أكثر من اعلان

 الشرط الرابع مقدمة القناة : 
أول ثلاثين أو أربعين ثانية مهمين جدا لازم تحاول انك تشد انتباه المشاهد انه يكمل الفيديو معاك للآخر لان اى مشاهد لما يفتح الفيديو بتاعك ويلاقي الفيديو جذاب بيكمل الفيديو للنهاية ولو مش كويس بيسيب الفيديو ومش يكمله .

 الشرط الخامس الصورة المصغرة وعنوان الفيديو :
 أهم حاجة انك تهتم بالصورة المصغرة والعنوان فيه ناس كتير بتعمل محتوي كويس علي اليوتيوب لكن مش بتهتم بالعنوان او الصورة المصغرة علشان كدا مش بيجي ليهم زيارات من المشاهدين مثلا لو انت بتبحث على حاجة علي اليوتيوب بيظهر لي فيديوهات كتيرة لكن ال بيشدك بانك تفتح الفيديو دا عن الفيديو التاني الصورة المصغرة والعنوان للفيديو علشان كدا لازم تهتم بالصورة المصغرة والعنوان للفيديو ولازم تكتب عنوان يخص الموضوع احذر انك تكتب عنوان مضلل علشان تجيب مشاهدات وانا شرحت مجموعة من الفديوهات علي القناة تخص الشرط دا وهسيب لكم الروابط في صندوق الوصف .

 الشرط السادس البث المباشر :-
 أكثر حاجة ممكن تحقق ليك الشروط بسرعة هي حلقات البث المباشر فحاول انك تعمل حلقة بث مباشر كل أسبوع وخلي حلقة البث المباشر تكون طويلة علي قد ما تقدر تكون ساعة أو أكثر علشان تجيب ليك مشاهدات واشتراكات كتيرة .

 الشرط السابع مواقع التواصل الاجتماعي :- 
لازم كلنا نستفيد من مواقع التواصل الاجتماعي زي الفيس بوك وتويتر والانستغرام عن طريق نشر الروابط بتاعتنا عليها والاستفادة من المشاهدات والزيارات ال هتيجي منها كما أنها غير مخالفة لارشادات المحتوي في اليوتيوب .

 الشرط الثامن مواعيد محددة لنشر الفيديو :-
 يعني حاول اننا نثبت ميعاد معين لنشر الفيديو علي القناة في ساعة معينة ، كمان في فيديو علي القناة شرحت فيه ازاي نقدر نحدد الميعاد دا عن طريق معرفة المتابعين والمشتركين ال عندك بيشوفوا القناة امته .

 ملحوظة مهمة جداً تبادل الاشتركات : ممكن تقفل القناة بسبب حاجة زي كدا كمان الشخص ال هيتابع قناتك مش هيكون مهتم بالمحتوي ال عندك ولا هيتابع الفديوهات ال بتنشرها علي القناة لانه مشترك وهمي غير مهتم بمحتوي القناة كمان اليوتيوب بيحط الناس ال بتنشر القناة عندك في التعليقات الغير مرغوبة فاحذر انك تنشر رابط القناة بتاعتك علي القنوات التانية. لو عجبك الفيديو ياريت تدعمنا بلايك للفيديو
زيادة مشاهدات اليوتيوب 🔥  4000 ساعة و1000 مشترك في أسبوع 😍



الشرح بالفيديو ( الطريقة الأولى)  


الشرح بالفيديو ( الطريقة الثانية)  


الشرح بالفيديو ( الطريقة الثالثة)  


google-playkhamsatmostaqltradent